Als jonge talentvolle DJ weet je dat het zaak is om aan je naamsbekendheid te werken. In het gunstigste geval vragen de bezoekers bij de optredens je visitekaartje of het telefoonnummer van jou of je boekingskantoor. Daarnaast zal je actief zijn op social media en een goed geoptimaliseerde website hebben die op een goede hostingsite staat, zodat potentiële klanten jou gemakkelijk kunnen vinden.

Naast deze voor de hand liggende middelen kun je je als discjockey ook goed profileren met professioneel vormgegeven offline middelen zoals stickers, flyers, posters of een grote banner achter je draaitafels. Het mooie is dat als je dit soort designklussen in eigen beheer doet, je veel tijd en geld kan besparen.

merchandise van een dj

Zelf tools beheersen als Photoshop en Indesign

Het inschakelen van een grafisch ontwerper voor al deze zaken kan tamelijk prijzig zijn. Vandaar dat het voor de hand ligt om het heft in eigen hand te nemen en zelf de gangbare software tools te beheersen.

Om dit soort visuele uitingen vorm te geven kun je een betaalbare kortdurende training volgen. Hierbij leer je de basis of een aanvullende verdieping bij veel toegepaste grafische tools als Photoshop, Illustrator, Premiere Pro, After Effects en InDesign. In korte tijd leer je dan een maximaal resultaat te halen uit deze programma’s.

Korte trainingen voor grafische software ook mogelijk tijdens corona

Ook ten tijde van corona zijn er aanbieders van cursussen in grafische software. Een voorbeeld is het landelijk actieve DWM Trainingen. Hier werken didactisch getrainde specialisten die je in twee dagen klaarstomen om voor jezelf of anderen de prachtigste designs op je laptop te maken.

Want: elke deejay kent wel die tijd- en geldverspilling van elke keer opnieuw naar een duur ontwerpbureau te moeten om je visuals te actualiseren, bijvoorbeeld als je een nieuwe campagne op je social media wil voeren.

Afbeelding van Gino Crescoli via Pixabay

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.